Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Zobacz również

Gościmy

Odwiedza nas 56 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik graczy

238792
Dziś
Wczoraj
W tygodniu
Do ubiegłego tygodnia
W tym miesiącu
Zeszły miesiąc
Wszystkich
693
947
2262
214565
39872
21824
238792

Twoje IP: 23.20.157.174
Server Time: 2017-05-24 08:08:26

Model konceptualny bazy danych

Ocena użytkowników:  / 0

Model konceptualny

Dane podstawowe o projekcie

Ocena użytkowników:  / 0

Dane podstawowe o projekcie

Pełna nazwa przedsięwzięcia:

Internetowa aplikacja „KOMPLEKS PROJEKT”.

Skrócona nazwa przedsięwzięcia:

KP.

Cel i zakres przedsięwzięcia:

Celem przedsięwzięcia jest stworzenie aplikacji internetowej, która ma zapewnić:

  • dostęp do systemu przez internet

  • obsługę firmy projektowej

  • prowadzenie ewidencji zatrudnionych profesjonalistów

  • prowadzenie ewidencji rodzajów usług

  • umożliwienie klientom zdalne zlecanie usług

  • śledzenie statusu zaawansowania realizowanych zleceń

  • wstępne szacowanie kosztów

  • gromadzenie danych niezbędnych do realizacji zamówionych usług

  • generowanie raportów ze zgromadzonych w bazie danych



Klient

Firma lub osoba fizyczna z dostępem do internetu.

Użyte technologie

Model konceptualny oraz fizyczny bazy danych utworzono w oparciu o oprogramowanie firmy SYBASE stosując program PowerDesigner12, przy pomocy tego programu wygenerowano również skrypt bazy danych w języku SQL. Na podstawie skryptu przy pomocy środowiska Microsoft SQL Serwer 2005 wykorzystując Microsoft SQL Management Studio Express utworzono bazę danych „kp”. Projekt został napisany na platformie .NET wykorzystując dostępny framework w wersji 2.0. Aplikację utworzono przy pomocy środowiska Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition. Kod aplikacji został napisany w języku C#.

Opis wycinka rzeczywistości

Ocena użytkowników:  / 0

Opis wycinka rzeczywistości

Profil działalności

Firma zajmuje się projektowaniem budowlanych konstrukcji z profili aluminiowych.

Wizja systemu

Dostęp do aplikacji odbywać się będzie poprzez internet. Klient- zleceniodawca może wprowadzać, modyfikować i usuwać własne dane, może przeglądać dane wprowadzane przez zleceniobiorcę i wykonywać na nich zapytania.

Zleceniobiorca może wprowadzać, modyfikować i usuwać własne dane, dodawać własne projekty do bazy i modyfikować dane projektów przydzielonych przez administratora.

Administrator może dodawać, modyfikować i usuwać wszystkie dane w tym zatrudnionych profesjonalistów, projektów, ich statusu a także dane klientów.

Wymagania funkcjonalne

Na podstawie wywiadu w firmie ustalono następujące wymagania funkcjonalność:

WF/01 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa konta użytkowników

WF/02 Administrator przydziela zleceniobiorców do projektów

WF/03 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa zleceniobiorców

WF/04 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa dane generowane przez zleceniodawców

WF/05 Zleceniodawca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne

WF/06 Zleceniodawca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne projektu

WF/07 Zleceniodawca przegląda dane projektów

WF/08 Zleceniobiorca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne

WF/09 Zleceniobiorca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane przydzielonych projektów

WF/10 Zleceniobiorca przegląda dane innych projektów



Słownik dziedzinowy

Zleceniodawca

Klient wprowadzający dane swoje

Zleceniobiorca

Profesjonalista zatrudniony w firmie.

Projekt

Typ np. projekt, nadzór.

Status

Określa etap zaawansowania prac nad projektem



Identyfikacja reguł biznesowych

REG/01 jeden projekt może być przypisany tylko do jednego zleceniodawcy

REG/02 zleceniodawca może uzupełnić/modyfikować/usuwać dane swoje później

REG/03 zleceniodawca może uzupełniać/modyfikować dane projektu później

REG/04 do jednego projektu trzeba przypisać jeden status

REG/05 zleceniobiorca może uzupełnić/modyfikować/usuwać dane swoje później

REG/06 do jednego projektu można przypisać wielu lub żadnego zleceniobiorcą o odpowiednich kwalifikacjach (robi to administrator)

REG/07 zleceniobiorca może uzupełniać/modyfikować dane przydzielonego projektu później



Identyfikacja aktorów i ich kompetencji

W systemie wyróżnia się dwa rodzaje użytkowników: klient i administrator. Administrator ma wszystkie prawa dodawania/modyfikacji/przeglądania/ usuwania danych i wymaga logowania. Klient może przeglądać wszystkie dane natomiast dodawać/modyfikować/usuwać tylko własne dane po podaniu hasła do swoich rekordów.

Tabela 2 Identyfikacja aktorów i ich kompetencji

Aktor

Role

Kompetencje

Zleceniodawca

Ewidencja danych identyfikacyjnych

  • Dodawanie danych identyfikacyjnych

  • przeglądanie danych identyfikacyjnych

  • modyfikowanie danych identyfikacyjnych

  • usuwanie danych identyfikacyjnych

Ewidencja danych projektów

  • Dodawanie danych projektu

  • przeglądanie danych projektu

  • modyfikowanie danych projektu

  • usuwanie danych projektu

Administrator

Ewidencja danych

  • Dodawanie danych

  • przeglądanie danych

  • modyfikowanie danych

  • usuwanie danych

Zleceniobiorca

Ewidencja danych identyfikacyjnych

  • Dodawanie danych identyfikacyjnych

  • przeglądanie danych identyfikacyjnych

  • modyfikowanie danych identyfikacyjnych

  • usuwanie danych identyfikacyjnych

Ewidencja danych projektów

  • przeglądanie danych projektu

  • modyfikowanie danych projektu